szydelkujacamama

Szydełkowa serwetka-podstawka

Szydełkowa serwetka-podstawka pod kubek

Witajcie Kochani, 

Noc minęła spokojnie. Długo nie mogłam zasnąć. Kiedy usnęłam około drugiej szybko obudziła mnie córeczka na mleczko. Później spanie do 8 i zabrałam się za obiecany schemat dla Was. Nie powiem,że było łatwo. Jest to bardzo pracochłonne. Trzeba wszystko spisać, sfotografować, wyszydełkować a w między czasie nakarmić córkę, bawić się z nią, przypilnować , przewinąć. Dałam radę. Pierwszy schemat będzie opisowy tak abyście mieli jasno napisane co robić po kolei. W miarę wzrostu umiejętności i doświadczenia będę dodawała schematy obrazkowe, które ucieszą osoby umiejące już dobrze szydełkować. Na dzień dzisiejszy jest to strona bardziej dla osób początkujących ,ale jeśli znajdę ciekawe wzory to zaprezentuje również wpisy dla szydełkowych wymiataczy :) Moja córeczka właśnie poszła na drzemkę ,śpi i mlaska , jest taka kochana. Mamusia bierze się za wpis dla Was :) 

 

Schemat serwetki dla czytelników szydełkującej mamy . Stworzony w 100% przeze mnie dla Was. 

DSC_0057.JPG

Myślę ,że zaczynamy od razu. Nie ma na co czekać.Mimo ,że serwetka to bardziej podstawek pod kubek to troszkę pracy przed nami.

 

1. Robimy pętelkę, a następnie 12 oczek łańcuszka. Zamykamy je oczkiem ścisłym tworząc kółeczko, na którym będziemy robić serwetkę.

DSC_0062.JPG 2.Kiedy mamy gotowe kółeczko, rozpoczynamy rząd trzema oczkami łańcuszka, które zastępują pierwszy słupek. Następnie robimy 12 słupków wbitych w oczka łańcuszka z poprzedniego rzędu. Razem mamy 13 słupków . Okrążenie zamykamy oczkiem ścisłym wkłutym w trzecie oczko, z tych oczek zastępujących pierwszy słupek. 

 

DSC_0032.JPG

DSC_0033.JPG

DSC_0034.JPG

DSC_0035.JPG

DSC_0036.JPG

 

DSC_0037.JPG3. Jeden rząd za nami rozpoczynamy kolejny.

DSC_0063.JPGRobimy 5 oczek łańcuszka, które zastąpią nam pierwszy słupek, oraz przerwę między słupkami. Następnie 1 słupek wbijamy w słupek poprzedniego rzędu. Robimy 2 oczka łańcuszka przerwy i znów słupek w słupek. Tak do końca okrążenia. Zamykamy oczkiem ścisłym wkłutym w 3 oczko łańcuszka robionego na początku okrążenia. Tego , który zastępuje pierwszy słupek. Łącznie mamy 13 słupków oraz 13 pustych kwadracików.

DSC_0038.JPGDSC_0039.JPGDSC_0040.JPGDSC_0041.JPGDSC_0042.JPGDSC_0043.JPGDSC_0044.JPGDSC_0045.JPGW tym momencie będzie mała nowość. UWAGA!

DSC_0064.JPG4. Oczkiem ścisłym wbijamy się w pierwsze oczko przerwy, przechodząc na środek łuku. 

DSC_0046.JPGDSC_0047.JPGDSC_0048.JPGNastępnie trzy oczka łańcuszka za pierwszy słupek i robimy jeszcze jeden słupek wbijając się pod łuk poprzedniego rzędu.Następnie 2 oczka łańcuszka przerwy i kolejne 2 słupki w pustym kwadracie.Kontynuujemy do końca okrążenia. Łącznie mamy 26 słupków oraz 13 pustych kwadracików. Kończymy rząd tak jak poprzedni.

DSC_0049.JPGDSC_0050.JPGDSC_0051.JPGDajecie rade ? W czasie pracy zauważycie ,że robótka zawija się do środka, a później ładnie staje się prosta. Poprzez dodawanie i odejmowanie oczek możemy robić robótki ciasne-zamknięte na przykład główki zabawek, aniołka oraz luźne jak serwetki. 

No to dalej do pracy. Zaczynamy kolejne okrążenie.

DSC_0065.JPG5. Dwoma oczkami ścisłymi przechodzimy znów na środek łuku i powtarzamy to samo co w poprzednim punkcie(rzędzie).

6.W kolejnym rzędzie znów przechodzimy na środek łuku. 3 oczka łańcuszka, które zastąpią pierwszy słupek , następnie trzy oczka przerwy i jeden słupek pod łukiem, znów trzy oczka przerwy i dwa słupki pod łukiem. Powtarzamy do końca.

DSC_0054.JPGRobótka staje się ciasna i chowa się do środka prawa ? No to ładnie wyrównamy ją ostatnim okrążeniem .

DSC_0061.JPG7.3 oczka łańcuszka a następnie słupek w słupek z poprzedniego rzędu. 2 oczka przerwy i trzy słupki pod łukiem. I znów słupek w słupek , dwa oczka przerwy, 3 słupki pod łukiem,2 słupki w 2 słupki poprzedniego rzędu i 3 oczka przerwy. Tak do samego końca.

DSC_0055.JPGNo i trzeba jakoś oczywiście robótkę zakończyć. Kończymy okrążenie oczkiem ścisłym. Następnie wyciągamy pętelkę, na której mamy szydełko.

DSC_0067.JPGUcinamy nitkę ,która idzie do kłębka tak w odległości 2-3 cm od szydełka. I przeciągamy koniec nitki przez pętelkę następnie ciągniemy za koniec nitki i zaciągamy . 

Ja nie ucięłam nitki ponieważ będę pruła tą robótkę. Wełnę tą mam przeznaczoną na ponczo i nie chce jej kaleczyć.

W ten sposób powstała Wam piękna serwetka podstawek pod kubek. Bardzo łatwe prawda ? To co następnym razem  zabieramy się za coś efektowniejszego i trudniejszego ? 

 

Dziękuje Wam bardzo za to miłe spotkanie. Czekam na zdjęcia waszych podkładek . Będzie mi bardzo miło je zobaczyć. 

Zapraszam na moją stronę na facebooku , na której będziecie się dowiadywac kiedy pojawią się tutaj nowości. 

https://www.facebook.com/szydelkujacamama/.

Pozdrawiam.