szydelkujacamama

Pętelka, oczko, łańcuszek

Pętelka, oczko, łańcuszek czyli szydełkowe początki.

Witam Serdecznie.

Chciałabym na tej stronie razem z moimi czytelnikami rozwijać swoją pasję - szydełkowanie. Na dobry początek chciałabym wprowadzić amatorów w świat włóczek, kordonków, łańcuszków... 

Pierwszy wpis chciałabym poświęcić podstawom, bez których żadna robótka nam nie powstanie. No to nie ma na co czekam , córeczka zasnęła bierzemy się do pracy. 

Pętelka

bez niej nie zaczniemy żadnej robótki. Jest to kółeczko , które musimy zaciągnąć ,aby móc zacząć wspaniałą przygodę.

Robienie pętelki rozpoczynamy od zrobienia kółeczka z włóczki, nitki, kordonka czy co tam macie.

DSC_0002.JPG

 Następnie końcówkę nitki , podkładamy pod kółeczko tak aby mieć nitkę w środku kółka. 

DSC_0003.JPG

To już prawie koniec. Teraz wkładamy szydełko w środek kółka , zahaczamy o środkową nitkę a końcówkę nitki trzymamy w palcach. I zaciągamy. Pętelka gotowa.

DSC_0005.JPG

Proszę o to i ona :) Mamy bazę pod nasze szydełkowe cuda. Na zdjęciu po wyżej widać jak powinniśmy trzymać nitkę na palcu naszej dłoni. 

 

Oczko 

Oczko jest wykorzystywane praktycznie przez cały czas szydełkowania. Rozpoczynamy nimi robótki, rozdzielamy nimi słupki, tworzymy z nich łańcuszek. Znać je musi każdy ,kto chce stworzyć coś na szydełku. Chwytamy szydełko jak na zdjęciu powyżej , naciągamy nitkę na paluszek i nawijamy ją jeden raz na szydełko.

DSC_0007.JPG

Następnie zahaczamy nitkę szydełkiem i przeciągamy przez stworzoną wcześniej pętelkę.

DSC_0010.JPG

Po przeciągnięciu powstaje nam nasze pierwsze oczko łańcuszka.

DSC_0008.JPG

Bardzo proste prawda ? 

 

Łańcuszek

Kiedy umiemy już zrobić pętelkę i oczko to zabieramy się za łańcuszek. Jest on niczym innym jak określoną liczbą oczek. Z dzieciństwa pamiętam, że jak babcia uczyła mnie szydełkować to tak długo robiłam łańcuszek aż nie dawał się ładnie spruć . Oznaczało to wtedy ,że został wykonany prawidłowo. 

Wykonujemy kilka oczek i łańcuszek wygląda następująco 

DSC_0011.JPG

Bardzo proste prawda ? :) No to początkujące osoby zapraszam do robienia dłuuugich łańcuszków i prucia ich aby sprawdzić czy zostały dobrze wykonane a doświadczone osoby proszę o poprawienie mnie jeśli coś nie jasno wyjaśniłam oraz o własne obiekcje. Chętnie przyjmuję obiektywną krytykę ,która może mnie czegoś nauczyć.

 

Córeczka już się przebudziła. Pójdzie spać pewnie około 22. Uciekamy się wykąpać, przebrać i jeszcze troszkę pobawić. 

Pozdrawiam Serdecznie :)